1. Un pas riscant
Ideea este de a lua 5atuuri, 2 cupe si un caro. Sunt 3 mutari cheie cand dona este similara cu:
|
Prima este de a juca o trefla la levata a doua. Sa presupunem ca Est sare cu A si joaca atu. A doua mutare cheie e sa sariti cu Asul de pica. A treia mutare cheie e sa jucati caro – altfel apararea poate invinge.
Cand Est castiga cu A si revine cupa la Regele de pe mort, taiati o trefla, reveniti pe mort pe caro pentru a mai taia o trefla. Ati batut 6 levate si mai aveti:
Q-J-9 10 8 in timp ce vest mai are 4 atuuri si J si veti castiga in final 2 levate de atu. Daca Est da drumul la primul caro, jocul e similar.
|
Asa cum stau cartile in diagrama, daca nu puneti Asul de pica pe primul tur permiteti Vestului sa realizeze 3 levate de atu. Dupa ce declarantul castiga cu K si taie trefla, Est castiga primul tur de caro, trage Q si joaca un al patrulea tur de cupa si West defoseaza caroul.
2. Dublu tais
Prima mutare este sa lasati K sa castige levata. Dupa ce castigati continuarea de pica si trageti atuurile, trebuie sa va decideti pentru ce schiza jucati. In mod surprinzator, probabilitatile favorizeaza a schiza compusa:
Trageti A-K si apoi mai jucati 3 turui de atu defosand un caro de pe masa. Raman urmatoarele carti:
Jucati acum 8. Daca West arunca caro, jucati caro la A si impasati Valetul Estului. Daca defoseaza o trefla, aruncati 10 si Est este schizat in minore. Aceasta pozitie, cunoscuta sub denumire de schiza dubla de garda, ar esua daca 10 si 9 ar fi fost inversate.
3. Joc de As
Intraga dona trebuie sa fie similara cu:
Catigati atacul de caro in mana si trageti 5 tururi de atu si inca 2 runduri de caro. Cum cupele sunt 5-4, veti avea numaratoarea exact a distributiilor adverse. De asemenea Est, daca are cartile ca in diagrama va defosa in mod sigur J pentru a-i arata partenerului ca are J- 10-9 iar finalul de joc va fi:
Cand jucati ultimul caro, Est defoseaza o trefla si Vest e in incurcatura. O defosa de cupa va permite sa realizati o levata in plus jucand un blanc de cupa, in timp ce o defosa de trefla va permite sa faceti jocul jucand un blanc de cupa. Un expert in Vest ar putea defosa in disperare Q.Jucand la probabilitatea ca aceasta defosa sa fie din A-Q-x, jucati un blanc de cupa. Est va juca ori cupa, plasand partenerul s ajoace de sub Asul de cupa, ori trefla, desfacand culoarea.
Zecele de trefla, o carte aparent insignifianta a facut toti banii in aceasta dona.
4. Aturile problema
Ar trebui sa incepeti prin a va forma o idee despre mainile adversarilor. Din licitatie West are 6 carouri si patru sau mai multe pici. Cum West nu a licitat 2 sau 3 peste 2 , distributia lui este in mod sigur 4-0-6-3, lasand la Est o distributie 3-4-3-3. De asemenea, cum Est nu a licitat peste 1 , West are A.
Urmatoarea mutare este de a juca Q. Cand West joaca mic preluati cu K. Jucati apoi 6 de pe mort, acoperit cu 10 si J.
Trageti A-K si jucati inca o pica. West ia A, trage Q, ajungandu-se la urmatoarea pozitie:
Acum West trebuie sa ofere o venire pe mort pentru impasul de atu.
Daca Vest ia Q cu A, castigati jucand pica la K, dati impasul de atu si jucati pe aceeasi linie de joc ca mai sus .
5. Un plan simplu?
Cum Est nu a semnalizat pentru un retur de pica, se pare ca Vest e 5-4 in pica-caro, asa ca ar pare dama de trefla in doi e singura posibilitates. Pe de alta parte, daca atuurile sunt 2-2 si West are J sau 10, apare o sansa suplimentara:
6. Visul jucatorului de bridge
Daca veti putea castiga 4 levate de pica, aveti o sansa sa faceti contractul. Oricum, si dupa ce depasiti acest obstacol aveti nevoie de o schiza in culorile rosii. Cum Vest a atacat K, el are si Q. Pentru a functiona schiza, este necesar ca el sa aiba si 4 cupe.
Desi nu pare evident, modul de a juca pica depinde de numarul de trefle detinute de West! Sa presupune ca intreaga dona este: