Bridge for All
12-14 Octombrie
2007
SIBIU - Capitala Culturala Europeana
Trofeul Atomic
Sala de joc Complex
Trei Stejari Restaurant Zone
(Str. Stefan cel Mare)
PROGRAM
Vineri 12 Octombrie
1600-2000 confirmari participare
Vineri 12 Octombrie
2100 Perechi Open -Tur
1
Sambata 13 Octombrie 1000 Perechi Open -Tur 2
Sambata 13 Octombrie 1500 Perechi IMP scurt&furios
Sambata 13 Octobrie 1830 Perechi Open -Tur 3
Duminica 14 Octobrie 1000 Perechi Open -Tur 4/diviizii
Duminica 14 Octombrie 1400 Festivitate de premiere
Loc 1 Open - 2500 lei
Loc 1 IMP - 500 lei
Taxe Open Pairs 120lei/jucator,
100lei/jucator Atomic, 80lei/junior, 60lei/junior U 20
Taxe IMP Pairs 30
lei/Jucator
Informatii & reservari Sibiu Adrian STOICA 0269218516 ; 0744690569
aastoica @gmail.com
Atomic
Club Dan ENESCU 0722133971
danenescu@bridge-club.ro
ATENTIE locurile sunt linitate! Va rugam confirmati
participarea pana in data de 8
octombrie 2007
CAZARE
CAMIN ARMATA 15 lei//zi
Preturile sunt pentru duble
HOTEL 11 EURO = 7 camere = 125 lei/cam./zi
tel 0269 22204 =
9 camere = 165 lei/cam./zi
HOTEL GALANT = 12 camere = 200 lei/cam./zi
tel 0269 215975 (micul dejun inclus)
HOTEL APOLO = 10 camere = 263
lei/cam./zi
tel 0269 212465 (micul
dejun inclus)
HOTEL SPORT = 6 camere = 126 lei/cam./zi
tel 0269 233673 (micul
dejun inclus)
PENSIUNE ELIXIA = 7
camere = 250 lei/cam./zi
0269 233061 (micul
dejun inclus)
Rezervari cazare Adrian STOICA
0269218516 ; 0744690569
Masa Restaurant Zone
Cina 10 lei/pers
Pranzul 15 lei/pers
Sambata 13 Octobrie
se poate viziona meciul Romania-Olanda in restaurant la incheierea turului 3
Open
EVENIMENTE
·
Expoziţie de sculptură GRADINA -
sculptor Liviu Mocan
Expoziţia se află sub semnătura maestrului Liviu Mocan (autorul Stālpilor Īmpuşcaţi expuşi īn Piaţa Revoluţiei
din Cluj), un nume răsunător īn sculptura, īn ţară
şi peste hotare, cu un palmares bogat: numeroase expoziţii individuale şi de grup īn ţară şi īn străinătate,
lucrări īn locuri publice şi instituţii, deţinător de premii importante.Cele 12 piese alcătuiesc un univers de forme şi idei,
care cuceresc prin inedit artistic, prin tematică, prin modul īn care redau
mesajul divin şi prin īncărcătura
lor spirituală. SEMINŢELE sunt cel mai rodnic ciclu dezvoltat de
către artist. Ideea e nuanţata īn mod individual īn alcătuirea
fiecărei piese īn parte fie că e exprimată īn misterul şi
consistenţa mărmurii, īn duritatea granitului, īn intensitatea
andezitului, īn incandescenţa calcarului sau glaciarul cimentului, īn
simplitatea travertinului. Toate mor īn māna Artistului şi renasc
purificate.Aceste lucrări vor fi amplasate īn centrul Sibiului, īn Parcul
Bulevardului si vor īnfrumuseţa peisajul sibian pe tot parcursul anului
cultural 2007. Vernisajul expoziţiei va avea loc la Galeriilor de
Artă Contemporană, ale Muzeului Brukenthal, pe 31 martie 2007.
·
Istoria la pas. Faceţi
cunoştinţă cu Hermann
Se
realizează 10 (zece) sculpturi stradale īn mărime naturală (o
uşoară mărire dimensională faţă de scara 1:1)
care reprezintă acelaşi personaj: Hermann, fondatorul mitic al
Sibiului (Hermannstadt), transpus īn 10 ipostaze istorice diferite,
identificabile prin atribute, costum, atitudine. Ipostazele istorice propuse,
relaţionate cu amplasamentul propus sunt următoarele:
-
Hermann cavaler medieval.
sec. XIV, cea mai apropiată cronologic ipostază de mitul
fondării aşezării Hermanndorf, de către colonişti din
zona renană (Germania) şi de prima menţiune a oraşului
(Hermannstadt), īmbrăcat īn costum specific şi pitoresc din sec. XIV
şi amplasat īn dreptul imobilului din Piaţa Mare nr. 14. Sculptura nu
este o replică a statuii cavalerului Roland, amplasată īn
piaţă la sfīrşitul sec. XV, dar va intra īn relaţie cu
locul marcat īn paviment al fostei statui.
-
Hermann bancher. prima
jumătate a sec. XVI, reprezentīnd activitatea financiară şi
economică a cetăţii Sibiului, ai cărei iluştri
făuritori au fost, printre alţi patricieni, şi membrii familiei
Haller. Este amplasată īn faţa Casei Haller, Piaţa Mare nr. 10,
o frumoasă reşedinţă renascentistă, recent
restaurată, aparţinīnd vestitei familii sibiene.
-
Hermann berar
(cīrciumar). sec. XVII, sprijinit de parapetul de līngă Podul Minciunilor,
aşteptīndu-şi clienţii dinspre oraşul de jos şi aflat
īn zona unor terase de restaurante şi cafenele amenajate pe toată
latura vestică a Pieţei Mici. Personajul ilustrează nu numai
breasla cīrciumarilor, dar şi activităţile legate de negustorie,
de tīrguri, foarte dinamice īn cetate. Este amplasat īn apropiere de Casa
Luxembourg, Piaţa Mică nr. 16.
-
Hermann staroste
măcelar. sec XVIII, situat īn dreptul faţadei laterale a Casei
Artelor, fosta Hală a Măcelarilor, Piaţa Mică nr. 21,
reprezintă īnflorirea meşteşugurilor şi organizării īn
bresle din perioada medievală pīnă la īnceputul sec. XIX; personajul
va purta alături lădiţa cu īnscrisurile breslei măcelarilor
şi stema acesteia, atributele de costum specifice şi va intra īn
dialog vizual cu berarul de vizavi.
-
Hermann student. sec.
XVIII, surprins īn mers către şcoală, va ilustra accesul la
educaţie al sibienilor, īn urbe şi īn străinătate şi
va fi amplasat pe str. Alexandru Odobescu, līngă intrarea la Colegiul Brukenthal
din Piata Huet, important lăcaş de īnvăţămīnt
protestant din Sibiu, actualmente un liceu de frunte al oraşului.
-
Hermann primar. prima
jumătate a sec. XVII, īmbrăcat īn costum oficial, reprezentīnd
categoria patriciatului, care conducea politic şi economic oraşul īn
perioada medievală şi pre-modernă, plasat līngă intrarea īn
Primăria Veche, str. Mitropoliei nr. 2 (Casa Altemberger, īn prezent
sediul Muzeului de Istorie al oraşului).
-
Hermann menestrel
medieval, amplasat īn faţa Turnului Dulgherilor, īn dreptul pintenului de
zidărie al drumului de strajă şi īn vecinătatea
intrării principale a Filarmonicii din Sibiu, īnsoţit de instrumentul
său (flaut), va reprezenta dezvoltarea artelor spectacolului - poezie,
muzică, teatru - īn Sibiu.
-
Hermann infanterist.
1800, ofiţer īn armata imperială şi participant la
războaiele napoleoniene, amplasat pe str. Cetăţii, īn apropierea
fostei Cazărmi (parcajul din faţa Hotelului Bulevard) şi a
scărilor care duc la promenada amenajată īn Zwingerul
fortificaţiilor medievale.
-
Hermann ''dandy''. 1910,
plimbīndu-se agale cu baston pe aleea dinspre str. Tribunei a Parcului Astra,
reprezentă mişcarea dandistă locală, dar şi locurile
de loisir şi socializare ale sibienilor din perioada modernă.
-
Hermann deportat. 1945,
costumat īn haine ponosite, cu o atitudine de om sfīrşit, umilit, poate
readuce īn memorie sau evoca, generaţiilor postbelice, īn incinta
Gării, līngă Capela Crucii, tragicul episod al deportării
saşilor īn URSS, după 1945.
·
Expozitia ''Future Cities - Living Cities''
The exhibition comprises pix, interviews
and contemporary documentaries, projects and ideas about urbanistic
development concerning the present and the future.
·
Expoziţia Temporară Mobilier
Pictat Transilvănean
Scopul principal
al acestei expoziţii va fi acela
de a face cunoscut publicului
interesat din īntreaga Europă colecţiile de mobilier din domeniul culturii burgheze şi ţărăneşti
ale saşilor transilvăneni,
din ultimele 5 decenii, precum şi contribuţia saşilor transilvăneni la schimbul
cultural īn regiune, avānd drept exemplu
aceste opere de artă ale mobilierului.
- Europa Luminilor şi
colecţionarii săi. Modelul Brukenthal
- Samuel von Brukenthal. Modell
Aufklarung
Personalitate
de excepţie a timpului său, baronul Samuel von Brukenthal a preluat
conţinutul epocii Luminilor, conferindu-i şi dimensiunea
democratică. Principiul de bază este cel al identităţii
acestui spaţiu cultural, capacitatea sa de a promova cooperarea
multinaţională, plurilingvă, interculturală şi
internaţională (artistică, estetică, muzeistică,
istorică, sociologică), avānd ca punct de plecare contribuţia
excepţională a lui Brukenthal şi actualitatea ei īn
educaţia estetică şi istorică.
- Expoziţie - Confluenţe europene īn arta transilvană /sec.
XVII-XX
Expoziţia va face un periplu prin arta transilvăneană,
de la ''goticul internaţional''
pānă īn perioada contemporană, evidenţiind influenţele
central-europene care au marcat
artele plastice şi decorative din Transilvania
īn această perioadă. Se vor
accentua momentele de sincronizare ale vieţii artistice din acest
spaţiu cu arealul cultural central-european. Proiectul presupune
colaborarea cu instituţii şi colecţionari privaţi.
- Expoziţia de scenografie ''Retrospectiva
Helmut Stürmer''
Proiectul
se concretizează īn realizarea unei expoziţii de artă
(scenografie - instalaţii - elemente plastice) şi itinerarea
acesteia, producerea şi lansarea unui catalog album de scenografie Helmut
Sturmer. Proiectul, o expoziţie complexă, are mai multe componente
- Pinacoteca baronului Samuel von Brukenthal
Expoziţia
va reliefa personalitatea baronului Brukenthal ca şi colecţionar,
evidenţiind valorile de excepţie ale colecţiilor sale de
pictură şi grafică.Proiectul propus, īntr-un demers curatorial
de excepţie, se va dovedi argument solid al identităţii īn
spaţiu şi timp a Muzeului Brukenthal, al perpetuării şi
valabilităţii modelului cultural lansat de fondatorul său, Baronul
Samuel von Brukenthal, al importanţei sale locale, naţionale şi
internaţionale, prin amploarea şi valoarea patrimoniului oferit
publicului şi temeinica sa susţinere
tematică/ştiinţifică (Liviana Dan, Mioara Ordeanu, Olimpia
Tudoran,Valentin Muresan, Alexandru Lungu, Sanda Marta).
- 'Arii
de conflu(x)enţă''
expoziţie
Abordānd
tematica peisajului, expoziţia evidenţează
modalităţile de percepţie şi reprezentare pe care le
oferă noile tehnologii digitale. Selecţia instalaţiilor,
performanţelor de sunet şi imagine, dispozitivelor interactive a fost
realizată īn urma unui concurs european de proiecte şi a urmărit
să ofere o imagine a ultimelor tendinţe artistice.
- Expozitie: Thierry Kuntzel - Toamna (Muntele analog). Arii de conflu(x)enţă // Aires de conflu(x)ences // Areas of Conflu(x)ences
Toamna
(Muntele analog) de Thierry Kuntzel - artist - pionier al artei video - se
inscrie in seria Patru sezoane mai putin unul. De o parte, un ecran incrustrat
in perete - proiectand ochii, intr-un plan detaliu, al lui Ken Moody asupra
carora, pe durata a cateva secunde, este imprimata imaginea unei stanci. De
cealalta parte, imaginea proiectata - de mare dimensiune - e travelling-ul de-a
lungul unui peisaj muntos si tomnatec, tratat asemenea unei traversari de
padure, pana ce acesta se va opri la o stanca - aceeasi care se reflecta in
ochii lui Ken Moody, dar intr-o maniera sincronizata - ca si cum privirea
intensa a lui Ken ar anticipa inaintarea in peisaj.
- Un Tramvai Numit Popescu. Festivalul
Teatrelor Europene
regia: Gavriil Pinte
- Spectacol ''Don't Look Back'' al Companiei
Dream Think Speak
DONT LOOK
BACK este un spectacol de teatru itinerant recreat special pentru Primaria
Municipiului Sibiu. Spectacolul, o explorare vizuala a mitului lui Orfeu si
Euridice, surprinde prin emotiile declansate publicului ce descopera coridoarele
si camerele primariei intr-un traseu al Lumii de Apoi creata prin sunete,
peisaje modelate, umbre, fragmente muzicale si imagini scurte de film.
- Martori Evrei ai unui Secol Romanesc
Imagini si
povestiri din interviurile Centropa. Proiect
de memorie digitala.
- Simple Living / aka voluntary simplicity. Contemporary Exhibiting
Proiectul
se referă la scena artistică tānără din Cehia,
raportările făcāndu-se doar la arta video. 15 artişti care
trăiesc īn Republica Cehă: Jesper Alvaer, Vasil Artamonov, Zbynek Baladrįn,
Daniela Barįckovį, Eva Kotatkova, Radim Labuda, Michal Pechoucek, Pavel Tichon,
Erik Sikora, Slava Sobotovicova, Ivan Svoboda, Adéla Svobodovį vor participa īn
expoziţia a căror curatori sunt Anetta Mona Chisa, artist visual
şi Liviana Dan, critic de artă. Artiştii experimentează īn
diverse forme simplitatea vieţii şi motivele sau raţiunile care
duc la anti-reacţii consumeriste, schimbānd zgomotul cultural şi
anti-materialismul. Unii dintre ei subliniază o atitudine explicită
la aşa-numitele valori vestice, alţii crează īntr-un stil
personal o economie personală. Simple living este un concept curatorial
bazat pe reflecţii asupra simplităţii de la pluralitatea
etică şi estetică a noţiunii de simplitate, la
reflecţii multiple asupra realităţii.
- Expoziţie de fotografii, autor Kurt
Kaindl, īnsoţită de texte īn limba germană, romānă
şi engleză ale scriitorului Karl-Markus Gauss
Fotograful
Kurt Kaindl si scriitorul Karl-Markus Gauss din Austria au vizitat cateva din
cele mai putin cunoscute minoritati culturale si lingvistice din Europa, care
lupta pentru supravietuire culturala. Expozitia prezinta printre altele aromani
din Fosta Republica Iugoslava a Macedoniei, evrei sefarzi din Bosnia, germani
din Slovenia, albanezi din Italia de sud si sorbi slavi din sud-estul
Germaniei. Kurt Kaindl si Karl-Markus Gauß s-au apropiat cu respect si interes
de aceste minoritati si au creat prin intermediul acestei expozitiei o imagine
vie a acestor popoare prea putin cunoscute. Expozitia cuprinde fotografii
alb-negru cu pejsaje, biserici, cimitire parasite dar si cu sate prospere si
orase cu eleganta de altadata. Fotografiile lui Kurt Kaind nu au doar valoare
jurnalistica ci si una documentar-poetica. Oamenii sunt surprinsi in mediul lor
natural. Fotografiile de mari dimensiuni sunt insotite de texte explicative in
mai multe limbi. Vernisajul va avea loc pe data de 10 octombrie 2007 si va
cuprinde o lectura biligva din cartea "Europeni care se sting"
aparuta in 2006 la editura Humanitas cu Karl-Markus Gauss si Kurt Kaindl.