1. Zero cristal
Primul lucru ce trebuie remarcat este ca orice scor negativ va fi teribil daca 5 trefle contrate nu se fac.
Pentru ca 5 X sa se faca, West trebuie sa aiba K si A, altfel aveti 3 levate defensive. Mai mult, cand Est are doi onori de cupa, West trebuie sa aiba cel putin Q sau J de asemenea:
2. Briliantul mut
Dupa ce taiati a doua trefla, trageti 2 ture de atu cu A-Q. Cand intreaga dona este:
Daca nu ati tras 2 ture de atu cu A-Q sau ati jucat 4 ture de atu in loc sa taiati trefla, West va distruge timingul pentru acest final jucand caro cand prinde mana. Dupa ce veti trage ultimul atu, nu veti mai putea ajunge pe mort pentru a juca trefla fara a distruge furseta de caro.
Cum Est sigur are Q, acest joc e corect si cand Est a inceput cu distributia 1-3-3-6 si 1-4-2-6. In nici un caz Est nu-si poate ascunde distributia.
3. Perspective balansate
Dupa impasul reusit de cupa, este timpul sa facem cateva deductii despre mana Estului. Cum Est are numai 3 pici, el are 4 sau 5 carouri conduse de valet, si cel putin 2 cupe. El nu poate avea A-K, pentru ca ar fi avut o mana balansata de 15 puncte, suficient pentru a deschide 1NT. Cum Est are nevoie de 12 puncte pentru deschidere, West are K. Cum Est are un onor de trefla, puteti exercita presiune asupra acestuia jucand inca un tur de atu. Intreaga dona:
Se va ajunge la urmatoarea pozitie:
Pe 7 din mort defosati 3, Est trebuie sa tina 2 cupe si 3 trefle. Acum K il forteaza pe Est sa defoseze o trefla. Continuati cu Q. Apararea va trage 2 trefle, dar in final va fi fortata sa joace cupa sau sa cedeze o levata valetului de trefla. (Daca Est a tinut 2 carti in fiecre culoare, 7 il forteaza sa arunce un caro, trageti K, apoi jucati Q.)
4. Un nouar lipsa
Avand in vedere deschiderea Estului, acesta are K si Q. Idea este sa se ajunga intr-un final de joc unde puteti neutraliza aceasta combinatie. Castigati A si trageti 5 ture de atu, defosand o cupa si 6 din mort. Sa presupunem ca intreaga dona este:
Trageti A-K si defosati 6 din mana. Raman urmatoarele carti:
Veti avea o numaratoare exacta a donei cand jucati Q. Daca Est defoseaza o trefla, jucati A si trefla la 10 . Daca defoseaza cupa, jucati 5 eliminand ultima cupa din mana Estului, si apoi aplicati tusa finala jucand o trefla spre 10 .
5. Clasa „Rubber”
Cand Est se dovedeste a fi avut 3 atuuri, cea mai buna sansa este daca intreaga dona e similara cu:
Dupa sase ture de atu, pe care aruncati 9 si 4, trageti A-Q si A. Raman urmatoarele carti:
Cand jucati K, ambii aparatori sunt in dificultate. Daca Est arunca 6, taiati 7 pentru a mari J cu K venire pentru acesta. Asa ce Est va defosa 8 si West nu poate defosa pica (jucati J din mort taind A si marind 7) asa ca va defosa si el tot caro. Acum K extrage Q si J impreuna. Veniti pe tai de pica in mana iar 10 va fi a 13-a levata.
Asa stau cartile, defosele Estului si Vestului va vor da numaratoarea exacta in trefla.
6. Pastrati-va speranta (Keep the faith)
Incepeti prin a trage atuuri cu ramanere in mana. Cand East are cel putin 2 atuuri, jucati de 2 ori mic de sub K, in speranata ca Est are A singleton sau dubleton. Cand West are 4 atuuri, mai trageti inca un tur de atu. Cum nu puteti face 4 cand Est are A-Q-10, sa presupunem ca are numai A-Q si distributia 6-1-3-3:
Est face cel mai bine sa-si pastreze lungimile pe ambele minore, asa ca trageti A pentru urmatoarea pozitie finala:
Acum A urmat de 6 plaseaza apararea. Cand aparatorii joaca a treia trefla, defosati 9. (La fel si daca Est ar fi pastrat o castigatoare de pica in locul uneia de trefla.) Cel care castiga levata este fortat sa joace caro, permitandu-va sa faceti K a –10 –a levata.
Daca West ar fi pastrat dubleton de caro, jucati J inainte de A. Dupa ce Est castiga levata cu Dama, K va captura 10 si va mari 9. Daca Est pastreaza doua carouri, veti mari popa de caro jucan de doua ori de sub el, evident inainte de a trage A.